Centralny Port Komunikacyjny

Centralny Port Komunikacyjny – Pierwsze przymiarki

Dzisiaj tym wpisem chciałbym zapoczątkować swoje komentarze nie tylko do spraw związanych z miastem Suwałki. Dzisiaj na tapecie znany i wyśmiewany przez przeciwników partii rządzącej, projekt Centralnego Portu Lotniczego. Okazuje się, że projekt ten przeszedł swoistą metamorfozę przekształcając się z lotniska w węzeł komunikacyjny lotniczo – kolejowo – drogowy. Cóż koncepcja jest według mnie bardzo dobra. W tego typu inwestycjach nie warto iść na półśrodki i to co zaproponował Rząd idzie w dobrym kierunku. Ktoś może zarzucić temu projektowi megalomanię. Cóż, być może tak jest, ale projekt ten nie jest pozbawiony sensu. Ogromny węzeł komunikacyjny łączący wschód Europy z Zachodem oraz południe z północą jest punktem idealnym, teoretycznie. Co więc stoi na przeszkodzie by koncepcja pod nazwą Centralny Port Komunikacyjny odniosła sukces?

Oczekiwania

Centralny Port KomunikacyjnyJak wyżej napomknąłem Centralny Port Komunikacyjny leżąc w sercu Europy powinien być naturalnym punktem dystrybucji towarów i ludzi, jednak aby tak się stało powinniśmy spełnić szereg warunków i umożliwić swobodny przepływ towarów i osób we wszystkich kierunkach. Tutaj pojawia się pewien problem natury geopolitycznej. Na ten moment z całą pewnością nie możemy liczyć na tak korzystny obrót sytuacji. Skłóceni ze wschodnimi sąsiadami mamy nikłe szanse na urzeczywistnienie tego projektu. Rząd a co za tym idzie partia Kaczyńskiego musi przełamać impas na linii Warszawa – Moskwa a także na linii Warszawa – Mińsk. O trzecim kierunku Warszawa – Berlin mogę tylko napisać tyle że Niemcy prawdopodobnie nie pogodzą się z utratą wyraźnej dominacji z pełnionej roli magazynu Europy. To będzie ciężka przeprawa, która może doprowadzić nas do mocno ochłodzonych stosunków z Rządem Niemiec. Myślę jednak że warto inwestować w ten projekt jest on wart tak pieniędzy jak i chwilowych perturbacji geopolitycznych. 

Czy PiS da radę?

Centralny Port Komunikacyjny pełniący rolę ośrodka krajowego ma jakiś sens czy jednak nie warto wybiec w przód i powoli oswajać się z myślą o dogadaniu się z sąsiadami? Myślę że odpowiedź jest oczywista tak dla mnie jak i dla polityków. 

Poniżej link do artykułu.

Centralny Port Komunikacyjny

 
Jargi
%d bloggers like this: